Hurrah (Posthistoric Melancholy) - 2016
Three interlaced performances. Each performance consists of a square of 625 lintel glasses laid out in the room. The three squares differ in the color of the lids: black, red and gold. Each square is dissolved into a performance.
Bent and crawling and equipped with a forehead camera, the artist approaches the square. Every single glass is taken and opened, "Hurrah" called in and immediately closed again. The "called glass" is thrown into the surrounding space. The glasses thrown into the room remain lying as if thrown, until all the squares have been brought from their particular shape into an indefinite form and the floor is gradually filled with glasses.
The three videos are played simultaneously at the end so that the sound and images overlap. Since each video has a different length, different choreographies are constantly created.
Post-historical melancholy comes from the tradition of the artist's breathing works. In which he sets himself in relation to the surrounding space with the help of breath.
Hurrah (Posthistorische Melancholie) - 2016
Drei ineinander verschachtelte Performances. Jede Performance besteht aus einem im Raum ausgelegten Quadrat aus 625 Sturzgläsern. Die drei Quadrate unterscheiden sich durch die Farbe der Deckel: Schwarz, Rot und Gold. Jedes Quadrat wird in einer Performance aufgelöst.
Gebeugt und kriechend und mit einer Stirnkamera ausgestattet, nähert sich der Künstler dem Quadrat. Jedes einzelne Glas wird genommen und geöffnet, “Hurrah“ hineingerufen und sofort wieder verschlossen. Das „berufene Glas“ wird in den Umraum geworfen. Die in den Raum geworfenen Gläser bleiben so liegen wie geworfen, bis alle Quadrate von ihrer bestimmten in eine unbestimmte Form gebracht worden sind und der Boden nach und nach mit Gläsern gefüllt ist.
Die drei Videos werden am Ende gleichzeitig abgespielt, so daß sich der Ton und die Bilder überschneiden. Da jedes Video eine unterschiedliche Länge besitzt, ergeben sich ständig unterschiedliche Choreographien.
Posthistorische Melancholie kommt aus der Tradition der Atemarbeiten des Künstlers. In denen er sich mit Hilfe des Atems in Relation zum umgebenden Raum zu setzt.
Foto: Ralf Berger
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